Među mnogobrojnim vrhunski školovanim muzičarima sa prestižnih džez odseka, od austrijskog Graca do američkog Berklija, ova muzičarka se u kratkom roku izdvojila iz proseka i zabriljirala na velikoj sceni. Kombinacijom vanserijske virtuoznosti, kreativnosti i sviračke harizme, poznata klarinetiskinja i saksofonistkinja je za svega deset godina bendliderske karijere našla svoje mesto u samom vrhu savremenog džeza.
Ova rođena Izraelka otisnula se put Amerike sredinom devedesetih. Nakon školovanja na Berkliju – gde biva fascinirana svetskom muzičkom baštinom, a naročito muzikom Latinske Amerike – seli se 1999. u Njujork i „stažira“ u bendovima raznovrsnih formata, polako skupljajući iskustvo za buduću berićetnu autorsku karijeru. Debitantski album “Place & Time” Koenova je objavila 2005. godine, a potom u veoma kratkom roku očarala relevantnu džez kritiku i publiku. Do danas je objavila šest albuma pod vlastitim imenom, kao i tri izdanja u „porodičnoj“ postavi 3 Cohens, sa braćom Juvalom i Avišaijem, koji takođe ove godine nastupa na Pančevačkom džez festivalu – kao član kvarteta Marka Tarnera.
Američko Udruženje džez novinara (Jazz Journalist Association) od 2007. redovno proglašava Anat Koen za klarinetistu godine. Kritičari najpoznatijeg svetskog džez magazina Down Beat ovu titulu joj dodeljuju u poslednja tri godišnja izbora, a dobija višestruka priznanja i kao „zvezda u usponu“ na tenor i sopran saksofonu! Čitaoci istog časopisa je biraju za najboljeg izvođača na klarinetu od 2010. do danas. Redovna je i rado viđena gošća najpoznatijih svetskih džez manifestacija, od američkog Newport Jazz Festivala do najvećih evropskih okupljališta džez elite, kakvi su Jazz à Vienne, Umbria Jazz Festival ili North Sea Jazz Festival.
Anat Koen je instrumentalistkinja raskošnog, lepršavog stila. Svira emotivno, strastveno i sa velikom lakoćom, u maniru velikih majstora džez improvizacije. Kao kompozitorka i aranžerka uspešno spaja džez tradiciju i muziku sa različitih svetskih meridijana, u pristupačnoj formi koja ne cilja samo na tvrdokornu džez publiku već i na širi auditorijum. Posebna poslastica su njeni koncertni nastupi, na kojima Anat pleni kako svojom sviračkom harizmom, tako i opuštenim, šarmantnim ponašanjem na sceni.
O njenom stvaralaštvu All Music Guide piše: „Pored visokog nivoa tehničkog umeća, muziku Anat Koen čini posebnom njena plodna imaginacija. Teško da ćete u bilo kom njenom izdanju naići na momenat otaljavanja, već upravo na bogatstvo ideja, te želju da proširi granice izraza svog instrumenta izvan normi tradicionalnog svinga.“ Ne zaboravimo ni radost muziciranja, koja u prvi plan stavlja emociju ispred intelekta. Kako Anat sama kaže: „Kada delim svoju muziku s ljudima – sa drugim muzičarima ili publikom – uvek se osećam kao da sam na nekoj proslavi.“ Sva je prilika da se i publika tako oseća na njenim koncertima.