Jubilarno izdanje Beogradskog džez festivala je prava prilika da se podsetimo i najsvetlijih trenutaka u istoriji ove manifestacije od posebnog značaja za Grad Beograd. Po mišljenju kritike i publike, koncert Čarlsa Lojda (Charles Lloyd) na 27. Beogradskom džez festivalu bio je ne samo jedan od najboljih koncerata na ovoj manifestaciji od njenog obnavljanja 2005. godine, već i jedan od najupečatljivijih momenata u istoriji koncertnog džeza u Beogradu.
Ekskluzivnost ovog susreta sa legendarnim umetnikom čini najavljeni novi program.
Beogradska publika biće u prilici da, na svečanom zatvaranju 30. BDŽF 27. oktobra u Domu sindikata, čuje Lojdovu prvu džez svitu „Wild Man Dance Suite“, koju je premijerno izveo u novembru prošle godine u Poljskoj i od tada još samo nekoliko puta na odabranim festivalima. Takođe, predstaviće nam novi kvartet, u kome klavir svira Džerald Klejton (30), sin čuvenog kontrabasiste Džona Klejtona i jedan od najperspektivnijih pijanista današnjice. U ritam sekciji su kontrabasista Džo Sanders i, Beograđanima dobro poznat, sjajni bubnjar Erik Harland.
Prodaja pojedinačnih ulaznica za svečano zatvaranje jubilarnog 30. Beogradskog džez festivala, na kojem nastupa i ranije najavljeni virtuozni pijanista Mišel Kamilo, je počela, na blagajnama Doma omladine Beograda i Doma sindikata i preko EVENTIM mreže. Ulaznice se mogu nabaviti po cenama od 1000 i 1500 dinara za koncert Čarls Lojd Kvarteta od 19.30 časova, po cenama od 1200 i 1700 dinara za koncert Mišel Kamilo Tria od 21.30 časova, kao i po ceni od 2000 dinara za celovečernji program oba umetnika. Podsećamo posetioce da još uvek mogu nabaviti komplete ulaznica za glavni program 30. BDŽF (najmanje 8 koncerata u 4 večeri) po povlašćenoj ceni od 3300 dinara, na Blagajni Doma omladine Beograda i preko EVENTIM mreže.
Saksofonista Čarls Lojd je živa ikona džeza, jedan od najvećih lidera i improvizatora svih vremena, nepresušni mislilac i inovator. Žestina njegovih improvizacija i zanimanje za spajanje džeza sa nezapadnim muzičkim stilovima etablirali su ga kao jednu od ključnih figura u širenju i unapređenju ove umetnosti.
Posle početnih iskustava sa eminentnim bluz (Bi Bi King, Haulin Vulf) i džez muzičarima (Čiko Hamilton, Kenonbol Ederli) osnovao je sastav sa (u to vreme anonimnim) pijanistom Kitom Džeretom i bubnjarom Džekom Didžonetom, predstavljajući autentičnu fuziju postbapa, fri-džeza i world music. Ostvarili su veliki uspeh na Monterej pop festivalu, bili su prvi džez bend u hramu rokenrola Filmor Istu, jedan od prvih američkih sastava koji je nastupao u SSSR izvan kontrole establišmenta i među prvim džezerima sa milionskim tiražom ploča (album “Forest Flower”). To je doprinelo da Lojd bude izabran za najboljeg džez muzičara 1967. godine.
Od 1989. je ekskluzivac čuvene produkcije ECM, redovno snimajući u formacijama od dua do septeta. Album “Mirror” koji je predstavljao na svom premijernom koncertu u Beogradu, čitaoci magazina „Džez tajms“ su izabrali za najbolju ploču 2010. godine.
Čarls Lojd je aktuelni laureat titule „Džez majstora“, Nacionalne zadužbine za umetnost, što je najznačajnije federalno priznanje za džez umetnike. Pre dve godine o njegovom životu je snimljen dokumentarni film „Arrows Into Infinity“, u režiji i produkciji Doroti Dar i Džeferija Morsa, koji se sa uspehom ove godine prikazuje na prestižnim filmskim manifestacijama, a koji će imati prilike da pogleda i beogradska publika, u pratećem programu 30. Beogradskog džez festivala.