Članovi sastava su trubači Dragoslav Freddie Stanisavljevic i Novak Mijovic, Ivan Ilić – trombon, Kristijan Mlačak – tenor saksofon, Maks Kočetov – alt saksofon, Filip Bulatović – klavir, Milan Pavković – kontrabas i Aleksandar Cvetković – bubnjevi. Na programu su Gojkoviće kompozicije u aranžmanima specijalno napisanim za ovu postavu!

Duško Gojković, pionir fuzije džeza sa elementima balkanskog foklora, jedan je od onih umetnika na koje se u potpunosti može upotrebiti metafora o “starom vinu” jer iako na pragu 84. godine on je i dalje u vrhunskoj formi i kao izvođač i kao autor. Tokom internacionalne karijere koja traje skoro šest decenija , nastupao je širom Evrope iUSA, a u Japanu  ima status jednog od najomiljenijih džez muzičara.

Sarađivao je sa mnogim velikanima džeza: Miles Davis, Dizzy Gillespie, Gerry Mulligan, Clark Terry, Lee Konitz, Sonny Rollins, Phil Woods, Duke Jordan, Thad Jones-Mel Lewis, Tete Montoliu, Philly Joe Jones, Nathan Davis, Sal Nistico, Stan Getz, Rolf Ericson, Palle Mikkelborg, Tommy Flanagan, Jimmy Heath, Eddie Gomez, Mickey Roker, Chet Baker (…), vodio big bendove, i autor je velikog broja kompozicija koje su postale džez standardi.

Duško Gojković je rođen 1931. godine u Jajcu gde je svirao gitaru i trubu u plesnim orkestrima i putem radija se upoznao i „neizlečivo inficirao“ džezom. Od 1948. do 1953. godine studirao je trubu na Beogradskoj muzičkoj akademiji gde je takođe i svirao džez – prvo u raznim diksilend postavama a kao veliki talenat i „momak koji uz to i odlično čita note“ i u Velikom zabavnom orkestru Radio Beograda.

Priča kaže da je 1955. godine otišao u Zapadnu Nemačku sa trubom u jednoj i pet dolara u drugoj ruci. Sve ostalo je legenda.

Svirao je sa Albertom Mangelsdorfom u u All star ansamblu, a već sledeće godine je proglašen za najboljeg trubača u Nemačkoj. Nastupao je i u orkestrima Maksa Gregera i Kurta Edelhagena u Minhenu i Kelnu. Kao član Internacionalnog omladinskog Big Benda koji je vodio Maršal Braun, 1958 godine svira naNewportfestivalu i na Svetskoj izložbi u Briselu.Popovratku u Nemačku vodio je svoje sastave i osnovao oktet sa Kenijem Klarkom i Frensisom Bolandom (sa kojim je snimao za čuvenu etiketu „Blue note“), a koji je kasnije prerastao u čuveni Klark – Boland Big bend.

U USA je studirao kompoziciju i aranžiranje na čuvenom Berkli univerzitetu, nastupao i snimao sa Sadaom Vatanabeom, Herbom Pomerojem…. Njegov talenat je veoma brzo primećen i u koleci džeza, pa tako stižu pozivi za angažovanja u velikom orkestrima Mejnarda Fergusona i Vudija Hermana, u kojima se Duško predstavlja i kao autor, čime je zaslužio i da se nađe pri samom vrhu prestižne godišnje liste magazina „Down beat“ u kategoriji najvećih trubačkih nada.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.