Otvaranje izložbe biće upotpunjeno jazz koncertom u Uličnoj galeriji koji će nam prizvati sećanja na dobre trenutke koje smo zajedno proživeli.
“Jazz klub Čekaonicu sam otkrio sasvim slučajno i iz ličnog zadovoljstva krenuo da pratim i fotografišem muzičare i njihove nastupe u klubu. Atmosfera, ekipa ljudi i energija su me osvojili, tamo sam se osećao kao kod kuće”, navodi autor fotografija Filip Nakić.
“Ova izložba je posvećena svima onima koji su uložili svoj talenat, srce i strast u ovo sada već kultno mesto. Nadam se da će uz pomoć svih koji vole jazz i shvataju kulturnu važnost ovog mesta, ‘Čekaonica’ nastaviti da živi i da ostane dom mnogim našim sjajnim muzičarima, sadašnjim i budućim”, dodaje on.
BIGZ je u jednom trenutku bio jedini prostor slobode u Beogradu u kome su različite grupe umetnika mogle da eksperimentišu sa raznim formama organizovanja. Veličinom i ponudom, u svom zlatnom dobu, mogao je da se uporedi sa najpoznatijim kulturnim centrima mladih u svetu.
Tako je i Čekaonica, od retkog mesta u kome su afirmisani i neafirmisani muzičari sa naših prostora i inostranstva mogli da se izraze, postala kultno mesto ovog dela Evrope. Čekaonica je ostala bez svog prostora i izbačena je na ulicu odlukom protivpožarne policije, uprkos velikom trudu da se to spreči.
U poslednje tri godine Čekaonica je organizovala skoro 1000 koncerata i veliki broj radionica, masterklasova, džemova, pa i čitanja poezije, izložbi fotografija, projekcija studentskih filmova i dr. Čekaonica je koncept koji ima savršen spoj publike i izvođača koji dele zajednički duh i na taj način postižu fenomenalne rezultate kroz individualni napredak, a i kroz opšti kulturni doprinos i mlađoj i starijoj populaciji. Kvalitet ovog koncepta je prepoznat od strane internacionalnih i domaćih kritičara.
Čekaonicu je londonska lista EU top Jazz proglasila za jedno od 10 najboljih jazz mesta. Treba napomenuti i da je revitalizacija BIGZ-a, arhitektonskog spomenika arhitekte Dragiše Brašovana, kulturnim programima učinila ovo zdanje izuzetno poznatim, a arhitektonska intervencija Čekaonice nominovana je za najprestižniju evropsku nagradu u arhitekturi, Mies Van der Rohe.
Jazz klub Čekaonica je u potrazi za novom lokacijom i namerava da, dok se to ne desi, duh jazza u Beogradu pospeši organizovanjem svirki u javnim prostorima.
Filip Nakić rođen je u Beogradu 1980, studirao i diplomirao na RMIT Univerzitetu u Melburnu, Australiji. Radi kao umetnički direktor u Spoiled Milk agenciji. Bavi se fotografijom, muzikom i filmom. Dobitnik je nekoliko nagrada u oblasti digitalnog dizajna od strane AIMIA (The Digital Industry Association for Australia). Od 2012 radi i stvara u Srbiji. Filipova osnovna tema u fotografiji je čovek, njegova priča, emotivna i lična. Bavi se takođe i pejzažom i fotografijom ekstremnih i uličnih sportova.