Pijanista Vidžej Ajer jedno je od najcenjenijih imena savremene američke džez scene. Nekadašnji fizičar sa akademskom karijerom u tom polju, muzikom se bavio od najranije mladosti, da bih devedesetih godina prošlog veka započeo ozbiljniju džez karijeru, sarađujuđi sa saksofonistom Stivom Kolmenom. Premda prisutan na sceni skoro dve decenije, bendlidersko sazrevanje i prestiž ostvario je albumima Historicity i Accelerando iz 2009. i 2012. godine, koje je u trio formaciji snimio sa basistom Stefanom Krampom i bubnjarem Markusom Gilmorom.

U poslednje četiri godine dobitnik je svih najznačajnijih priznanja američke kritike, među kojima se izdvajaju ona za džez muzičara godine i autora najboljih albuma. Krasi ga prepoznatljiv aranžerski stil zasnovan na složenim ritmičkim strukturama i netipičnom raspoređivanju solo deonica. Umesto standardnog ređanja instrumentalista između početne i završne teme, Ajerov trio vrlo često funkcioniše na principima konstantne interakcije, te naizmeničnom preuzimanju vodećih i pratećih rola. Njegov svirački stil je monkovski oštar, rezervisan i pre svega funkcionalan u odnosu na muzičku celinu.

Na koncertu u Tampereu i brojnim drugim nastupima u poslednjih nekoliko meseci, umesto Gilmora bubnjeve je svirao Tajšon Sori, Ajerov dugogodišnji saradnik iz postave Fieldwork.

Autor emisije: Nikola Marković.

 

 

 

3 komentara na “Džez: Vijay Iyer Trio”

  1. Odlican festival u Tampereu, samo te veceri uz Vijay Iyer trio i Gerry Hemingway Quintet i Ibrahim Malouff i jos kojesta.
    A to je bilo manje dobro vece.
    Odlican zvuk, publika slusa.

  2. Neosporna virtuoznost, ali bez sadrzaja. Ovo cak ni ne zvuci kao jazz. Vijay is a prince of boredom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.