Marsch i Dollisonova su napravili “virtualni orkestar” nasnimavanjem vlastitih glasova i podražavanjem duvačke sekcije. Maria Schneider je isprva bila skeptična, ali nakon preslušavanja snimka Journey Home koju je vokalni duet na brzinu snimio u kućnom studiju, cenjena kompozitorka ne samo da je odobrila projekat, već je i “pozajmila” duetu članove svog benda: gitaristu Bena Mondera, pijanistu Franka Kimbrougha, basistu Jaya Andersona i bubnjara Clarenca Penna.
Julia Dollison je bila prva vokalistkinja koja je nastupala kao član Maria Schneider Orchestra u njujorškom Jazz Standardu 2000. godine, nastupajući u numerama Hang Gliding, Journey Home i Allegresse.
“U početku sam bila pomalo skeptična zbog opsežnosti i zamršenosti mojih kompozicija, i u načelu veoma zahtevnog repertoara. Ali odlučila sam da joj dam šansu. Julia je bila fenomenalna. Njen raspon glasa, zvučnost, sposobnost da se sjedini sa instrumentima i savršena intonacija, potpuno su me oborili s nogu”, rekla je Maria Schneider.
Sa gitaristom Benom Monderom Julia je sarađivala na svom debiju Observatory iz 2005. godine, a sa Schneiderovom je ponovo nastupala godinu dana kasnije na IAJE (International Associaton of Jazz Education) konferenciji u Njujorku i na Reno Jazz Festivalu.
Kerry Marsh je kompozitor i aranžer specijalizovan za vokalne džez ansamble, a prvi put je nastupao sa Mariom Schneider na njenom albumu Concert in the Garden (2004).
Vertical Voices: The Music of Maria Schneider objavljen je 16. marta kao Artist Share projekat.