Snimak živog nastupa džez muzičara ima unekoliko drugačiji status u odnosu na druge muzičke žanrove. Naime, studijski snimci džez muzike su sve do sedamdesetih godina zapravo simulirali okolnosti živog nastupa. Međutim, u studiju je bilo moguće artikulisati zvučni rezultat daleko preciznije nego što je to slučaj sa koncertom, te je beleženje živih džez nastupa moralo da se odvija obrnutim redosledom – trebalo je realnost zvučnog prostiranja obraditi tako da odgovora studijskim standardima simulacije živog nastupa. Uhu naviknutom na studijske džez snimke ova odstupanja zvuče veoma upadljivo.
Takav je slučaj i sa Jugotonovom pločom na kojoj se nalaze snimci nastupa učesnika bledskog džez festivala 1985. godine. U slučaju trija i kvarteta, snimatelji su uspevali da očuvaju balans zapisa, dozvoljavajući izvesne dinamičke i tembralne varijabile kako bi se očuvala prirodnost. Međutim, obe strane vinila otvaraju snimci big bendova koji su najpre prostorno veoma proizvoljni, te se ni planovi na snimku ne mogu jasno odrediti. Bas i visoke udaraljke neretko nadjačavaju sve ostale izvođače, a tembralne projekcije gotovo da nema.
Ova ploča može poslužiti kao primer različitih mogućnosti snimanja džeza, ali treba imati u vidu njen dokumentarni karakter, te da ovi snimci imaju najpre vrednost svedočanstva o ovom značajnom festivalu za istoriju domaćeg džeza.
Emitovaćemo kompozicije “Džojstik” Miljenka Prohaske u izvođenju plesnog orkestra RTV Zagreb, “Kaleidoskop” u interpretaciji trija Dejana Pečenka, “Ne motaj se više ovuda” koju izvodi kvartet Vanje Lisaka i “Put” u tumačenju kvarteta Alojza Kranjčana sa A strane, a zatim i “Džoging” Zvonimira Skrela u izvođenju džez orkestra RTV Beograd, “Slovenski osmeh” u izvođenju kvarteta Boška Petrovića, “Anđeoske oči” u interpretaciji kvarteta Alvina Kvina i “Bluz ulice Bil” u tumačenju Grintaun džez ansambla sa B strane.