Treći solo album norveškog saksofoniste Håkona Kornstada objavljen je za etiketu Jazzland, meku ljubitelja modernog džez zvuka. Iako je Bugge Weseltoftovo muzičko utočište mesto gde obitavaju najraznolikiji savremeni džez vizionari, Kornstad se ponajviše od svih izdvaja neobičnim pristupom i stilom sviranja.
Složićemo se da je dosta zahtevno, ambiciozno i hrabro osloniti se samo na sopstveno sviračko znanje, tehniku, iskustvo i krenuti u avanturu potpuno samostalnog stvaranja albuma, i to po treći put. S druge strane, Kornstad nije muzičar bez iskustva, jer je broj odsviranih koncerata i raznoraznih studijskih sešna na kojima konstantno učestvuje impozantan, pa i ne čudi da se na svakih par godina odluči da nas počasti solo albumom.
Rad i razmena energija sa drugim akterima, prevashodno sa norveške džez scene, kao što su basisti Ingebrigt Håker Flaten i Mats Eilertsen ili učešće u raznolikim sastavima, među kojima je i njegov matični bend Wibutee ili Kornstad Trio, stvaraju određeni kredibilitet i predstavljaju odskočnu dasku za eksperimente.
Single Engine iz 2007. godine i Dwell Time iz 2009. godine, takođe su objavljeni za Jazzland i neka su vrsta nagoveštaja i uvoda u zvuk koji nas očekuje na trećem albumu. Ako se prvi CD može okarakterisati kao strogo akustično “ispipavanje terena” i držanje uz tradiciju, a drugi kao hrabra solo avantura sa primesama repetitivne elektronike, treći je sublimacija prethodnih, sa instrumentalnom nadgradnjom i još većom zvučnom slojevitošću.
Kornstad na ovom izdanju od duvačkih instrumenata koristi arsenal tenor i bas saksofona, flaute, i izgledom i zvukom, neobičan instrument “flutonette” (telo flaute–usnik klarineta). Sada već neizostavna loop mašina, uz “sansulu” – kalimbu, i prateće–ritmičke duvače, doprinosi hipnotičnosti i čini protivtežu njegovim nešto slobodnijim duvačkim deonicama.
Poseban osećaj trodimenzionalnosti i još veće iznijansiranosti zvuka, pored Kornstadove umešnosti i istančanog osećaja za detalje, daje i sam prostor Sofienberg crkve u Oslu, gde je ovo izdanje većim delom i snimano. Njegova savršena akustika i ambijent koji inspiriše, već su isprobani na albumu Dwell Time, a sada je taj proctor još više iskorišćen zarad stvaranja primamljivih zvučnih senzacija.
Symphonies In My Head je CD neobične atmosfere i zanimljivog “ukusa”, i kao takav je pogodan za neograničeno konzumiranje. Iako na momente ima elegičan i mističan prizvuk, ne manjka mu ni razdraganosti ni oštrine. Kornstad je ovim albumom na elegantan način uspeo da zaokruži solističku trilogiju i pokaže da je sposoban da potpuno sam priredi prijatno iznenađenje svim ljubiteljima elektro-džez zvuka.
Numere: Pearlfisher; Damsacus; Sansula; ABA; Aire; Mandal; Flutter; Plystre
Muzičar: Håkon Kornstad – tenor i bas saksofon, flauta, “flutonette”, “sansula” (kalimba), glas, “looper”
.