Hauschkkin rad zasniva se na istraživanju mogućnosti “prepariranog klavira” – razigrane, slobodne intervencije na klaviru koji je oduvek važio kao instrument čistog zvuka.
Hauschka istražuje i utiče na ishod novog zvuka stavljajući u instrument smotuljke od kože, filc i gumu između žica; oblaže čekiće aluminijumskom folijom ili nekim grubim materijalom; stavlja metalni zapušače na žice, obmotava gitarske žice oko žica klavira ili ih pričvršćuje lepljivom trakom… Takve modifikacije dovode do niza neobičnih šumova, bubnjanja, struganja, vibriranja, rezonirajućeg zvuka koji usmerava pažnju na sam komad ili pak na intirigantnu, pomalo neobičnu strukturu.
Umesto da teži za nekom čistom akademskom perfekcijom, njegovo izvođenje je inspirisano, koliko modernom elektronikom ili indonežanskim Gamelanom, toliko i klasičnim pristupom. Uz intervencije na samom instrumentu, klavir postaje mašina koja proizvodi ritmove jednako koliko i melodije.
Hauška ponekad svojim kompozicijama dodaje i neklavirske zvuke, kao što su sintisajzer, ritam mašine, električni bas ili akustične instrumente – vibrafon, gudače ili duvače, na primer.
Njegovi komadi izgledaju kao male ritmičko-melodijske vinjete ili kakve tihe balade koje imaju svoje korene u istočno-azijskim harmonijama, potom u minimalizmu Stevea Reicha, Philipa Glassa, Michela Nymana i drugih; u muzici Erika Satieja I Mauricea Ravela; u delima kompozitora 20. veka, Henryja Cowella, Johna Cagea, Arva Pärta, Edisona Denisova, kao i umetnika iz radikalne grupe Fluksus koja je bila aktivna 60-ih godina prošlog veka.
Hauschka je objavio dva albuma za izdavačku kuću Karaoke Kalk – “Substantial” (2004) i “The Prepared Piano” (2005).
Njegov nastup je sedmi koncert iz serijala “Nove uši za novu muziku”, a ulaz je besplatan.
Branka Parlić pokrenula je ciklus “Nove uši za novu muziku” sa idejom da se Nova muzika – minimalizam, postminimalizam i konačno totalizam, kao muzički pravac koji briše granice umetničke i muzike drugih stilova, predstavi publici kroz nekoliko koncerata tokom cele godine.
.