Među zvezdama komercijalne muzike koji angažuju džezere nalaze se, između ostalih, Common, Kanye West, Timbaland i Beyoncé. Svoje tumačenje novog trenda daje basista Derrick Hodge, koji je svirao u bendovima Commona i Westa, a izgradio ime u akustičnom triju džez veterana Mulgrewa Millera: ”Oni ne moraju da unajmljuju džez muzičare. Drugi muzičari su jeftiniji, a publika će podjednako da skače i podvriskuje. Unajmljuju nas jer čuju nešto ih povezuje sa njihovim bićem”.
Common džez muzičare doživljava kao veoma zahvalne za saradnju, i kaže da je ”njihov vokabular toliko širok da mogu da sviraju sve”. Dopušta im da se razmahnu, ali i naglašava da je veoma važno da ne ”presviravaju”, za šta je, kako kaže, takođe potrebna veština. “Volim džez. Dok sam živeo u Čikagu, odlazio sam u Jazz Showcase da slušam Pharoaha Sandersa i Ahmada Jamala” dodaje Common.
Na turneji sa Rolling Stonesima svirao je džez basista Darryl Jones, dok je The Lt. Dan Band, pod rukovodstvom glumca Garyja Sinisea, angažovao čikaške džez muzičare da sviraju rok i bluz na prikupljanju priloga za američko vojno osoblje.
Autor članka Neil Tesser istražuje i kako se publika odnosi prema inovacijama koje unose džez muzičari. ”Ona definitivno želi da čuje nešto poznato. Ali ako joj prezentujete ono što već zna, i to odvedete na sledeći nivo, umeće da ceni. Publika sluša ono što je već čula na ploči, ali nabudženije, evoluirano, rečju – poboljšano”, objašnjava Common.
Saksofonistkinja Tia Fuller jedno je od istaknutih novih lica džeza, a nastupa sa Beyoncé na njenim turnejama. Ona priznaje da joj prija kada svira pred 30.000 ljudi, ali se oseća i sputano s obzirom da u aranžmanima nema prostora za improvizaciju, i da iz večeri u veče svira potpuno identično.
Zahteve hip-hopera najbolje sumira Derrick Hodge: “Ovi momci, čija muzika vuče poreklo iz tradicije semplovanja, imaju zadivljujuće kolekcije ploča. Oni reaguju na osećaj u tim starim pločama. Ne traže previše nota od mene, ali traže puno tog osećaja”.