Pijanista i kompozitor Tomer Bar rođen je 10. oktobra 1994. godine u Izraelu. Podatak koji kao da je istrgnut iz školskog pismenog sastava. Nema priče nalik Oliveru Tvistu, Harlema ni na vidiku, nijedne tuge ili težine koja bi s razlogom odvela Tomera ka muzici. U nastavku biografije stoji: kao trogodišnjak uzima u ruke bubnjarske palice, sluša pop muziku sve do svoje osme godine, kada mu Asaf Zohar i Ittai Rosenbaum postaju profesori klavira i muzike. Zohar je profesor klasičnog klavira, dok je Ittai poznato ime u Izraelu, sa karijerom koja se rasprostire u raznim muzičkim pravcima. Ittai svog učenika i uvodi u džez vode.
Muzika Billa Evansa Tomeru postaje sinonim za džez, težnja i inspiracija. Nakon pet godina učenja, Tomer 2007. godine smelo snima svoj prvi album kao sećanje na Bill Evansa. Na sumnjičavost u postojanje mladalačkih sećanja koje je izrazio debi albumom, Tomer odgovara: “Uspomene su vanvremenske i nastaju od ovog trenutka.“ Teško je reći kakva sećanja je mogao imati kao trinaestogodišnjak, i kako je uspeo da se izbori sa njima. Rezultat onog što je uspeo naučiti i shvatiti smešten je na debitantskom albumu Memories.Trio koji je snimio ovaj materjial čine Tomer Bar, basista Yorai Oron i bubnjar Eitan Itzkovich. Gosti su alt saksofonista Yaron Mohar, gitarista Atcha Bar i flautista Ilan Salem. Kompozicije su originali Tomera Bara, a njegov album je, u najavi za nastup na Jerusalimskom džez festivalu, okarakterisan kao muzika na granici izmedju bi-bapa i modernog džeza.
Dve godine u životu svakog od nas donose ili odnose ljude i dogadjaje, susrećemo se ili razdvajamo, sazrevamo ili dopunjujemo doživljeno, činimo i mirujemo. Tomer Bar je ovo vreme iskoristio da uči, svira i dalje istražuje svet u koji je tek zavirio. Na sajtu israel-music.com, rame uz rame su istaknuta izdanja Avishai Cohen – Aurora i Tomer Bar – Reflections. Izuzev jedne Methenyjeve numere, Tomer je na celom albumu u ulozi kompozitora, aranžera, producenta i pijaniste. Sastav benda je izmenjen i dopunjen u odnosu na Memories. Atcha Bar na električnoj, akustičnoj i klasičnoj gitari, Zur Ben Zeev na basu, Aviv Cohen za bubnjevima, perkusionista Ilan Katchka, basista Guy Levi, trombonista Yaron Ozana, vokal Arie Burshtein, na harmonici Roni Eitan i slajd gitarista Omri Barel. Dovoljno muzičara za Big bend, ali je Tomer drugačije osmislio svoj projekat.
Kompozicija su odsvirane u triju, kvintetu, kvartetu ili sekstetu. Raznolikost pristupa i smenjivanje muzičara daju dodatni šarm Tomerovoj muzici, a već od uvodne Winter imamo mladog muzičara koji zimski pejzaž vidi u razigranom ritmu, osim kratkih deonica koje oslikavaju romantiku vidjenog. Na Somewhere tu je okean, bicikl, mreža za leptire…slika koja je i na omotu CD-a. Klavirska solo improvizacija je maestralna, kreće se uzlaznom putanjom, uz asistenciju Atcha Bara i njegovih gitarskih deonica pod vidnim uticajem Pat Methenyja. The Moon Has Gone je poslužila Tomer Baru da iskaže liričnost i virtuoznost, uz dozirano prisustvo basiste Guy Levia i bubnjara Aviv Cohena. Woody je kvintetska, ritmična, hard-bapovska. Nightlights i 4-4-13 su impresije urbanog Tel Aviva, dodatno oslikane toplim zvukom trombona Yaron Ozana. Gitarista Pat Metheny je inspiracija za komponovanje Remember i Pat, mada je ceo disk prožet Methenyjem kroz gitaru Atcha Bara.
Uloga vokala Arie Burshteina u Pat ostaće mi nepoznanica i nakon desetak pokušaja da otkrijem trik sa glasom koji se povremeno pomalja i postovećuje sa zvukom instrumenata. Unity Village je jedina numera na disku koju nije komponovao Tomer. Naime reč je o kompoziciji Pat Methenya sa njegovog debi studijskog albuma Bright Size Life iz 1975. godine. I ovde je odsvirana u triju, ali sa klavirom, basom i bubnjevima. Duet Tomer Bara i harmonikaša Roni Eitana u Reflections najbogatiji je i najbolji na celom disku. Subjektivnost ove ocene može se potražiti u mojoj ljubavi prema muzici Astor Piazzolle i Richard Galliana, koji su harmoniku i bandoneon učinili čudesnim džez instrumentima. Since I’ve Met You je Tomer Bar koji sedi u stolici za ljuljanje, uz kaubojski šešir kao dekor i nepoznato prostranstvo kao okvir za završnu numeru.
Tomer Bar na Reflections daje nagoveštaje da se neće zaustaviti na ispitivanju ili redifinisanju tradicionalnog džeza. Nakon omaža Bill Evansu i Pat Methenyju na prva dva albuma, Tomerovu buduću inspiraciju možemo očekivati i u avangardnijim vodama.
Tomer Bar – klavir, klavijature
Atcha Bar – električna, akustična i klasična gitara
Zur Ben Zeev – bas
Aviv Cohen – bubnjevi
Ilan Katchka – perkusije
Guy Levi – bas
Yaron Ozana – trombon
Arie Burshtein – vokal
Roni Eitan – harmonika
Omri Barel – slajd gitara