Za Pontyja (68), koji će sa svojim bendom nastupiti prvog dana festivala, jedan od najpoznatijih džez publicista svih vremena Joachim Berendt je rekao da je upravo sa njim počela nova era kada je reč o violini u džezu, a njegov fraziranje uporedio je sa stilom improvizacija Johna Coltranea.
Pontyjev uspon počinje 1964. godine kad objavljuje prvi solo album, a već dve godine kasnije snima Violin Summit sa legendama džez violine (Svend Asmussen, Stéphane Grappelli i Stuff Smith). Na spisku muzičara sa kojima je Jean-Luc Ponty svirao i snimao tokom karijere koja traje skoro pola veka su i John Lewis, Gerald Wilson, George Duke, John McLaughlin i Mahavishnu Orchestra, Herbie Hancock, Al Di Meola, Stanley Clarke, Miroslav Vitous, Lalo Schifrin, Regina Carter, Billy Cobham, Bela Fleck, Allan Holdsworth…
Krajem šezdesetih Ponty je započeo saradnju sa Frankom Zappom i preselio se u Ameriku. Zappa je komponovao muziku za Pontyjev solo album King Kong (objavljen za Blue Note 1969. godine), a violinista se pridružio bendu Franka Zappe na nekoliko albuma i svirao na turnejama grupe Mothers of Invention. Početkom sedamdesetih Elton John je pozvao Pontyja da učestvuje u snimanju albuma Honky Chateau. U tom periodu francuski džezer potpisuje za diskografsku kuću Atlantic i objavljuje 12 uzastopnih albuma koji su ušli u vrh Billboardovih džez lista.