krisNije ništa neobično da džez muzičari lako ulaze u studio i nalaze izazov u svakoj novoj (lil ponovljenoj) postavi muzičara, mada je taj užitak dosta zahtevniji kada teret kompozicije, aranžmana i produkcije pada na vaša ramena. Zato je za svaku pohvalu učinak Kris Davis u protekloj deceniji kada je reč o njenim sopstvenim projektima, gostovanjima i pisanjima aranžmana za kolege. Može se reći i više nego dovoljno da postane udarna igla izdavačke kuće Clean Feed.

Na krilima pohvala od strane kritike, ovom prilikom sarađuje sa Johnom Hébertom (bas) i  Tomom Raineyjem (bubnjevi). Pomenuta postavka već je uspešno prošla test zajedničke svirke na albumu “Good Citizen”. Ovom prilikom trio je za sebe vrlo oprezno osvojio još malo slobode kad je reč o samoj strukturi kompozicija. Razvoj u ovom smeru je mogao biti očekivan,  budući da je Kris jedna od onih umetnica koja svojoj vokaciji pijanistkinja/kompozitorka prilazi podjednako sa obe strane, pa je njena stilska karakteristika – labava granica između kompozicije i improvizacije – došla do punog izražaja. I Hébert i Rainey su vrsni i više nego dovoljno iskusni muzičari da maksimalno isprate zacrtane ideje, koje su i pisane tako da ih oni sprovedu u delo (što bi glumci rekli – “uloga pisana za mene”).

Pošto je trio snimao album tokom trudnoće pijanistkinje, tako je i dobio naslov. Naravno da postoje sporiji i pitomiji ritmovi i tempa, ali album u svakom slučaju nije zbirka uspavanki. U neku ruku već naslovna numera “Whirly Swirly”, kao najduža na albumu, pokazuje nam šta sve možemo očekivati u nastavku programa. Nailazimo na dijapazon koji se kreće od suptilnog razvijanja melodije, do svirke koja je žešća od  proste simulacije čula nerođenog deteta. Sam pristup izabran za ovaj album imao je kao posledicu manjak slobodnijih atonalnih zvukova, za koje je ranije, tokom saradnje sa Kris Davis, bila zadužena saksofonistkinja Ingrid Laubrock. Taj zadatak je na sebe preuzeo John Hébert, ali se ceo posao završio (uglavnom ) u prvim minutima pomenute numere.

Numere “Hiccupus” i “Propaganda And Chiclets” su verovatno glavni aduti kad je reč o čačkanju mašte. U njoj se najjasnije vide mogućnosti Kris Davis da sa matematičkom preciznošću i pipavošću blago iščaši ritam, a kasnije ga i vrati tamo gde poželi, bez većeg narušavanja toka pasaža koji se uklapaju jedan u drugi. Dodajmo i da se sve ovo odigrava uz ozbiljnost dostojnu Cecilea Taylora. Sa druge strane, ukoliko se i postave čvrsti dorski stubovi ritma, ostaje dovoljno mesta između da se između njih provuku kratki i brzi pasaži. U svakom slučaju, pred nama je zrelo delo koje nam potvrđuje da se ova pijanistkinja i kompozitorka razvija u zanimljivom pravcu.

 

 

Spisak numera: Whirly Swirly; Twice Escaped; Berio; Hiccupus; Propaganda And Chiclets; Waiting For You To Grow.

Muzičari: Kris Davis – klavir; John Hébert – bas;Tom Reiney – bubnjevi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.