Vijay Iyer

 

Kuća slavnih: Paul Motian 
Veterans Committee Hall of Fame: Gene Ammons & Sonny Stitt
Džez umetnik godine: Vijay Iyer
Album: Vijay Iyer Trio, Accelerando (ACT)
Istorijski album: Miles Davis Quintet, Live In Europe 1967: The Bootleg Series, Vol. 1 (Columbia/Legacy)
Grupa: Vijay Iyer Trio
Big bend: Maria Schneider Orchestra
Truba: Ambrose Akinmusire
Trombon: Wycliffe Gordon
Sopran saksofon: Branford Marsalis
Alt saksofon: Rudresh Mahanthappa
Tenor  saksofon: Sonny Rollins
Bariton saksofon: Gary Smulyan
Klarinet: Anat Cohen
Flauta: Nicole Mitchell
Klavir: Vijay Iyer
Klavijature: Herbie Hancock
Orgulje: Joey DeFrancesco
Gitara: Bill Frisell
Kontrabas: Christian McBride
Električni bas: Christian McBride
Violina: Regina Carter
Bubnjevi: Jack DeJohnette
Vibrafon: Bobby Hutcherson
Udaraljke: Zakir Hussain
Ostali instrumenti: Béla Fleck (bendžo)
Pevač: Kurt Elling
Pevačica: Cassandra Wilson
Kompozitor/ka: Maria Schneider
Aranžer/ka: Maria Schneider
Izdavač: ECM
Producent: Manfred Eicher
Bluz umetnik/grupa: Dr. John
Bluz album: Otis Taylor, Otis Taylor’s Contraband (Telarc)
Umetnik/grupa van žanrovskih odrednica: Robert Glasper Experiment
Album van žanrovskih odrednica: Robert Glasper Experiment, Black Radio (Blue Note)

 

ZVEZDE U USPONU:


Umetnik u usponu: Robert Glasper
Grupa: Robert Glasper Trio
Big Bend: Darcy James Argue’s Secret Society
Truba: Avishai Cohen
Trombon: Josh Roseman
Sopran saksofon: Marcus Strickland
Alt saksofon: David Binney
Tenor saksofon: Anat Cohen
Bariton saksofon: Greg Tardy
Klarinet: Evan Christopher
Flauta: Jamie Baum
Klavir: Robert Glasper
Klavijature: Hiromi
Orgulje: Mike LeDonne
Gitara: Julian Lage
Kontrabas: Linda Oh
Električni bas: Derrick Hodge
Violina: Jason Kao Hwang
Bubnjevi: Marcus Gilmore
Vibrafon: Chris Dingman
Udaraljke: Dan Weiss
Ostali instrumenti: Gary Versace (harmonika) 
Pevač: Giacomo Gates
Pevačica: René Marie
Kompozitor: Vijay Iyer
Aranžer: John Hollenbeck
Producent: Jeff Gauthier

 

 

8 komentara na “Kritičari Downbeata 60. put odabrali najbolje”

  1. Ne znam šta se to tako dopalo kritičarima Downbeata u svirci i muzici Vijay Iyer, pa da bude proglašen za jazz muzičara godine, za najbolji album i za najboljeg klaviristu? Meni to zvuči sasvim prosečno, a pogotovo njegovo sviranje klavira. Dobro da se neko setio Hiromi. Samo ne znam zašto su je stavili u zvezde u usponu i to za klavijature. Doduše tu i tamo odsvira po nešto na svojoj Nord klavijaturi, ali po meni to je najslabiji deo njene svirke. Ona je pre svega jedan fenomenalan pianista i kompozitor, po meni danas sigurno najbolja. Ako pogledate njen spisak nastupa ove godine, verujte mi da će te teško naći nekog jazzera da ima toliko zakazanih koncerata, i to na naprestižnijim jazz festivalima. Mislim da to najviše govori o njenom kvalitetu i uspehu na prethodnim nastupima. Nadam se da će organizatori Beogradskog jazz festivala učiniti pravu stvar i dovesti je krajem oktobra u Beograd, jer u to vreme još uvek ima slobodnih termina, a valjda će biti i para……..

  2. Ne vredi Dragane, previše se pržiš na virtuoznost pa ti promiču sve druge lepe stvari u muzici 🙂

    1. Ne volim replike, ali nešto moram da kažem. Hiromi Uehara je zaista veliki viruoz, ali suva virtuoznost meni ništa ne znači. Hiromi je mnogo više od toga. Predivne harmnonije, melodije, emocije u ogromnim količinama, a ako pored toga poseduje i virtuoznost, onda je to prava stvar. Otprilike ovo je redosled stvari koji utiču na moje mišljenje o nekom muzičaru i njegovim kompozicijama.Poslušaj na primer Place To Be, Green Tea Farm,-Legend of the Purple Valley, Old Catsle-By the River-In The Middle of a Forest….mislim da ćeš u njima naći puno lepih stvari. Inače navesću ti šta slušam sada od pianista koji nisu toliko veliki viruozi poput Hiromi, Jaretta, Camila, Jamala, ali su zaista sjajni muzičari i kompozitori po meni mnogo bolji od gore pomenutog lauerata Downbeata: Aziza Mustafa Zadeh, Tygran Hamasyan, Lyle Mays, Esbjorn Svensson(nažalost više nije živ), a i naša Maja Alvanović je sjajna sa njenim Majamisty triom. Ali što je sigurno pokrenuo si jednu interesantnu temu: Virtuoznost ili lepe stvari, ili jedno i drugo. Ja sam pre za ovo drugo, samo ukusi su različiti i o njima nema svrhe raspravljati.

  3. Dragane, na stranu ukusi, samo da prokomentarišem ono što se odavno zna u vezi Downbeatovog izbora – oni su izrazito amerocentrični i teško će dodeliti priznanje bilo kome sa strane. Da je Hiromi iz SAD odavno bi pokupila sve žive pijanističke nagrade, ovako mrka kapa. U tom smislu Downbeatov izbor treba pre smatrati za presek američke scene nego stanja u svetskom džezu.

  4. ali samo njeno pojavljivanje na ovoj listi je najmanja od grešaka u koracima, jedna među mnogima koji je DownBeat napravio u zadnjih 15 godina, dokazujući da:
    DownBeat više nije nikakav autoritet u svetu muzike, već isključivo komercijalni smotuljak pun reklama i to loše odštampanih, sa pravopisnim greškama, za koji već godinama ne piše nijedno umno pero.
    I to uglavnom jer više u svetu muzike, a ponaročito u jazz-u, kao njenom najnižem stepenu u komercijalnoj lestvici (čast izuzecima)nema para kao nekoć i taj časopis, pored toga što živi na slavnoj si prošlosti, održavajući, kao, neki hajp, ne uzima uopšte u obzir svetsku scenu moderne muzike već samo pišu o onima koji napune salu i to samo negde u Americi.

    Iznenađen sam da ga vi, kao poznavaoci još uvek citirate i predstavljate kao referencu.
    Nemo’ da Vas pregazi vreme

    Pozdrav

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.