WilliamParkerQuartet-NR Prema Chinenovom mišljenju, estetske granice džeza su proširene i olabavljene, razvijajući se ka različitim strategijama ritma, harmonije i teksture. “Pre desetak godina još je imalo smisla ovo nazivati međužanrovskim pristupom, ali takvo zapažanje danas zvuči neadekvatno”, smatra on.

Novinar New York Timesa navodi stilsku širinu muzike nekoliko izvođača sa njujorškog Winter Jazzfesta (Vijay Iyer, Darcey James Argue’s Secret Society, The Claudia Quintet, gitarista Lionel Loueke, violinistikinja Jenny Scheinman) kao argument za konstataciju da je “hibridnost nova norma”.

Chinen smatra da otvaranje granica neće dovesti do propasti džeza i njegovih temelja. Kao prilog toj tvrdnji navodi primer poznatog neo-bap trubača Nicholasa Paytona, koji je na festivalu nastupio sa fanki orijentisanom postavom SeXXXtet, ali mu se, smatra on, ne može osporiti ukorenjenost u tradiciji. Chinen pominje Matt Wilson Quartet, William Parker Quartet (na slici) i J. D. Allen Trio kao još neke od sastava sa Winter Jazzfesta koji “slobodno stvaraju u okviru onoga što svako može prepoznati kao džez tradiciju”.

Kompletan program festivala možete pogledati ovde.

Jedan komentar na “Opipavanje pulsa savremene džez scene”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.