A timeless story of the heavy times when gangs wanted more than the petty teft and were anxious to get their taste of the real action. In this thrilling roler coaster a guy called Charlie and his crew are planning to rob a bank. They have plan that can’t possibly go wrong. What they don’t have is the consent of the local boss. Now they have to deal with the law and the crime as well. Will they get away with it or will they get what’s coming to them?
Slovenački kontrabasista, kompozitor i aranžer Robert Jukič ovim tekstom, na zadnjoj strani bukleta CD-a, opisuje sadržaj albuma „Operation Charlie“. Na središnjim stranama nalaze se dijalozi koji se nadovezuju na sinopsis imaginarnog filma; za njihovo pejstovanje trebalo bi nam više prostora nego što format recenzije dopušta. No predstavu smo već stekli – radi se o konceptualnom albumu koji je za cilj odredio da evocira atmosferu „zlatnog gangsterskog doba“ između dva svetska rata. U tom duhu i muzika će dobrano zahvatiti po njujorleanskom zvuku, uz prstohvat soundtrack senzibiliteta i moderne aranžmane, kakvi i dolikuju evropskom džezeru 21. veka.
U praksi, album „Operation Charlie“ me je od prvog slušanja neodoljivo asocirao na radove legendardnih Sex Mob – “zavijeni” duvači, prebogat zvuk kontrabasa, odsustvo klavira kao harmonskog instrumenta, čvrsta ritam sekcija, srećan spoj Nju Orleansa i savremene njujorške eklektike. Podsetimo i da su upravo Sex Mob pre desetak godina objavili jedan od najuspešnijih albuma obrada retro-akcijaške muzike: „Sex Mob Does Bond“. Puka slučajnost ili ne (Jukič ih ovim povodom ne pominje), ovo treba shvatiti pre kao referencu nego kao zamerku – Slovenac umešno maršira kroz zadate stilske koordinate, a bogme i dobro svira svoj instrument.
Jukič se neće postideti da to pokaže, pa dobar broj numera počinje upravo njegovim deonicama („Charlie“, „The Kid“, „The Cabuso Brothers“), produkcijski snažno isturenim u prvi plan. Među solistima se ističu Daniele D’Agaro koji na klarinetu oživljava njuorleansku atmosferu, te trubač David Jarh u Bernstein/Sex Mob raspoloženju, ali „Operation Charlie“ je pre svega kolektivna, bendovska svirka koja radi na dočaravanju opšte ideje i atmosfere.
Takav pristup se oličava u posmrtnim marševima „The Funeral“ i „The Boss“, ili laganim i razvučenim „The Preacher“ i „Mr. you-can-count-on-me“. Ove dve potonje podosta podsećaju na Lounge Lizards radove, blagodareći lenjoj tropskoj atmosferi, slobodnom tretmanu tempa, i brejkovima u kojima se bend horski dere (poslušati epohalnu „The Birds Near Her House“ sa LL albuma „The Queen Of All Ears“)
Da rezimiramo – Robert Jukič je džez stilista koji dobro svira, još bolje aranžira, i vešto radi na realizaciji konceptualnih ideja. Njegov izraz na prethodnih pet albuma se kretao u različitim smerovima, pa je teško je uhvatiti dominantnu kreativnu crtu sem načelnog „modern creative“ usmerenja. U domenu zanatske kompetencije svakako je dovoljno ubedljiv; stoga album „Operation Charlie“ ne bi trebalo doživljavati kao dobrodošli stilski eksces, već nagoveštaj zanimljive autorske karijere.
Numere: Charlie; The Preacher; Mr. You-Can-Count-On-Me; The Plan; Mr. High-Strung; The Kid; The Funeral; The Cabuso Brothers; The Getaway; The Boss; Bodyless Soul; The End.
Spisak muzičara: Robert Jukič – kontrabas; Wolfi Raier – bubnjevi; Daniele D’ Agaro – klarinet (1-4, 6, 7); David Jarh – truba (1-4, 6, 7); Goran Krmac – tuba (1-7); Cene Resnik – tenor saksofon (9); Jan Kus – tenor saksofon (9); Daniel Noesig – truba (9-12).
.