Antonio Sanchez i Thana Alexa, foto – Nišville promo

Američka džez pevačica, kompozitorka, aranžerka  i producentkinja hrvatskog porekla Thana Alexa predstaviće na ovogodišnjem Nišvilu, poslednjeg dana festivala (nedelja, 13. avgust) svoj autorski projekat „ONA“ za koji je dobila dve Grammy nominacije. U bendu koji će je pratiti je i njen suprug Antonio Sanchez, bubnjar, kompozitor i multiinstrumentalista – jedan od najuticajnijih džez muzičara u novom milenijumu i višestruki dobitnik Grammy nagrada, poznat i kao dugogodišnji saradnik Pata Methenyja, ali i kao kompozitor muzike za Oskarom nagrađen film „Birdman“.

Thana Alexa je rođena u Njujorku.  Za muziku se zainteresovala još sa tri godine i u detinjstvu je učila violinu. Kada je završila osnovnu školu, njena porodica se vratila u Hrvatsku, a njen talenat je, dok je bila tinejdžer, zapazio legendarni Boško Petrović koji bio njen mentor. Tokom studija na njujorškoj New school (gde je diplomirala psihologiju i vokalno džez izvođenje) mentor joj je bio čuveni bubnjar Bernard Purdie. Četiri godine za redom se pojavljivala na listama najboljih mladih jazz umetnika čuvenog „Downbeat“ magazina (po glasovima kritičara), a 2014. godine osvojila je drugo mesto na jazz konkursu „Made in New York“.  Prvi album „Ode to Heroes”  je objavila 2016. godine, a već drugim albumom „ONA“  (treće lice jednine ženskog roda na hrvatskom i/ili srpskom jeziku) iz 2020. godine dobila je dve Grammy nominacije. Inspiracija za taj album bile su  međugeneracijske i interkulturalne priče imigrantkinja u njenoj porodici, što je evoluiralo u istraživanje iskustava savremenih žena svuda u svetu. Kritičari i kolege njen autorski opus ocenjuju kao iznenadjujući, a veoma uspešan i originalan spoj džeza, savremenog soula i world music – pre svega kroz muzičke motive regiona iz kojeg vuče korene.

Thanin suprug i čest gost na njenim projektima (kao i ona na njegovim projektima „Migration“ i „Bad Hombre“) je jedan od najcenjenijih jazz bubnjara, istovremeno i veoma uspešni kompozitor Antonio Sanchez. Svojevrsna oficijelna potvrda značaja ovog bračnog para na svetskoj džez sceni je svakako i to što su se našli na naslovnoj strani magazina „Downbeat“. Sanchez je rođen u Meksiko Sitiju. Unuk je čuvenog meksičkog glumca Ignasia Lopeza Tarsa, koji je nedavno preminuo u 98, godini. Bubnjeve je počeo da uči još kao petogodišnjak, pa je već u tinejdžerskim danima počeo da profesionalno nastupa. Uporedo je studirao klasični klavir i 1993. godine, nakon što je uspešno zaokružio „klasičnu priču“ diplomiravši na Nacionalnom konzervatorijumu, vraća se „prvoj ljubavi“ – bubnjevima, odlazi u SAD i upisuje Berklee jazz akademiju, a nakon diplomiranja stiče i master stepen na „New England Conservatory of Music“ u Bostonu. Još tokom studija, njegov profesor Danilo Perez ga preporučuje Pakitu De Riveri koji je od Dizija Gilespija nasledio vođstvo poznatog „United Nation Orchestra“, sa kojim Sanchez  odlazi na turneju. Sanchez zatim postaje član Perezovog akustičnog trija sa kojim svira i na koncertima, ali snima album „Motherland“ koji je dobio Grammy nominaciju. Na jednom od koncerata čuo ga je legendarni gitarista Pat Metheny i pozvao ga da se pridruži njegovoj grupi…. i ta saradnja traje već više od dve decenije. Već prvi Methenyjev album sa Sanchezom „Speaking of Now“ (2003) dobio je Grammy za najbolji savremeni džez album.

Nastupao je i snimao sa mnogim značajnim džez umetnicima, među kojima su i Michael Brecker, Gary Burton, Chick Corea, Avishai Cohen… Pod svojim imenom je objavio devet albuma, a već na prvom  „Migration“ (2007) svirali su: Pat Metheny, Chick Corea, Chris Potter, David Sanchez i Scott Colley. Referentni sajt „All about jazz“ ocenio je album kao jedan od najuspešnijih debi albuma te godine.

Sanchez je komponovao muziku za Oskarom nagrađen film „Birdman”, koja je 2014. godine objavljena i kao i na albumu. Ta partitura mu je donela nominacije za Zlatni globus za najbolju originalnu muziku, nagradu BAFTA za najbolju filmsku muziku, Critics’ Choice Movie Award za najbolju muziku i Satellite Award za najbolju originalnu muziku. Jedini razlog što nije ušao u konurenciju za Oskara za najbolju originalnu muziku je to što je film sadržao i značajan procenat tema iz klasične muzike.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.