Čast nam je da Vam predstavimo novo, šesto diskografsko ostvarenje Beogradskog Diksilend Orkestra pod nazivom „All that Jass“, u izdanju švajcarske diskografske kompanije B.M.W. records GMbH.
Skrećemo odmah pažnju na sam naslov CD-a, gde je reč „Jass“ pravilno napisana, a označava period stvaranja Jazza, do druge polovine 1917. godine, posle čega se termin Jazz i zvanično ustalio. Sama činjenica da se u srpskoj jazz diskografiji terminom JASS, a ni muzikom za koji se vezuje, niko nije bavio, čini ovo diskografsko izdanje izuzetno važnim i raritetnim: važnim sa stanovišta istraživačkog rada na polju izučavanja nastanka Jazza, njegovih korena i bazičnih činilaca, a raritetnim jer će po prvi put naša publika imati priliku da, slušajući jedini domaći jazz sastav ove orijentacije, stekne precizniju sliku o ovim istorijskim činjenicama i događajima koji su prethodili i direktno uticali na nastanak jazza.
„All that Jass“ sadrži 12 kompozicija (kao i sva dosadašnja CD izdanja Orkestra), i zvučno verno ilustruje sve istorijski ključne parametre koji su doveli do jazza kakvog ga danas svi znamo:
- prvu ikada snimljenu jazz kompoziciju;
- jednu od najstarijih poznatih i zabeleženih blues kompozicija ikada (19.vek)
- tri kompozicije koje ilustuju tri najpopularnija crnačka plesa iz doba ropstva (19.) vek, kasnije komercijalizovanih od strane belaca i njihove diskografske industrije;
- trostavno muzičko delo primenjivano u procesijama sahrane u Luizijani krajem 19.veka, kasnije popularizovanim kao „Jazz Funeral“;
- kompozicije sa formalnom strukturom koja se danas u Jazz-u više ne primenjuju;
- najvažnije „popularne“ pesme s početka 20.veka koje su vremenom postale tzv.„Jazz standardi.
CD je izdat u jubilarnoj godini Beogradskog Diksilend Orkestra, koji ovime obeležava i slavi petnaestu godinu svog postojanja i umetničkog stvaralaštva. Tom prilikom, javnosti će se po prvi put diskografski predstaviti i jedna od najboljih domaćih jazz interpretatorki mlađe generacije, Aleksandra Bijelić. Njena savršena stilska preciznost u ovom starinskom jazz izrazu koji se već decenijama ne može čuti u savremenom jazzu, čini ovaj muzički projekat visokopozicioniranim među svim svetskim poznavaocima tradicionalnog jazza. Superlativne kritike jazz stručnjaka sa juga Sjedinjenih država to samo potvrđuju i daju dodatnu motivaciju Orkestru za dalja muzikološka istraživanja ove oblasti.
Orkestar s ponosom ističe i činjenicu da 11 kompozicija sa ovog CD-a nikada do sada nije snimljeno u Srbiji, a prema svim raspoloživim informacijama pojedina od ovih izvođenja svrstavaju BDO u veoma retke evropske sastave koji su ove istorijski važne kompozicije diskografski objavili.
„The Belgrade Dixieland Orchestra“ sačinjava osam umetnika:
- Sava Matić – truba
- Veljko Klenkovski – klarinet
- Vukašin Marković – trombon
- Aleksandar Miletić – klavir
- Ivan Maksimović – kontrabas
- Miloš Milosavljević – bubnjevi
- Vladimir Racković – bendžo, vokal (i umetnički rukovodilac Orkestra)
- Aleksandra Bijelić – vokal
- spec. gost: Nemanja Zlatarev – trombon