BONUS: Charlie Haden Quartet West – Sophisticated Ladies (Emarcy)
Džentlmen Haden ponovo okružen džez damama, predivnim ljudima i vernim saputnicima, na putu u muzičku večnost. Ernie Watts još jednom dokazuje superiornost jednog od najosobenijih tonova tenor saksofona proizvedenih u novije doba.
10/9/8. Jason Moran – Ten (Blue Note) / Brad Mehldau – Highway Rider (Nonesuch) / Yaron Herman Trio – Follow the white Rabbit (ACT)
Trojica pijanista, kao predstavnici akademskog džeza, slušaće se po koncertnim dvoranama i klubovima. Njihova virtouznost je nanadmašna, uz dozu neutralnosti i čak sterilnosti muzičkih priča koje nude. Ove dve osobine nas sprečavaju da se u svojoj oceni odmaknemo dalje od epiteta “fascinantno”. Nekada je i to sasvim dovoljno.
7. Arturo Sandoval – A Time for Love (Concord)
Džez je mnogo toga, katkad i samo romantika. Parafraza Milesa Davisa u kontekstu Dizzyja Gillespija zvučala bi ovako: Arturo Sandoval može da svira bilo šta, on je kralj trubača.
6. Roberto Fonseca – Live In Marciac (Enja)
Odabir materijala sa dva neverovatna albuma Zamazu i Akokan, pa sve to odsvirano uživo na festivalu u Marciacu, može da izazove čuđenje, skepsu, i pitanje “šta to može novo da ponudi kubanski pijanista”. Ipak, po preslušanom materijalu, prvobitnom upitniku pridodaje se novi: “Otkud flautisti i alt saksofonisti Javieru Zalbou i samom Fonseci ovoliko energije”? Staro u novom, i kubanski džez koji obara s nogu.
5. Dave Holland Octet – Pathways (Dare2)
Izvanredan avangardni džez sa sjajnom ekipom muzičara, kompozicijama koje su slojevite, i improvizacijama koje slušaoca odvode još dalje u Hollandove neprobojne muzičke lavirinte. Pathways je i džez bajka, a oktet Davea Hollanda je dobar baš zato sto su muzičari u sadejstvu potpuno neuhvatljivi i teško odredljivi u specifičnom zvuku koji nam nude.
4. Paul Motian – Lost In a Dream (ECM)
Maestrov omaž lepoti i prefinjenosti. Motian je još jednom iskazao prave stvari na najbolji mogući način. Lost in a Dream je najdivnija muzička razglednica kojom nas je mogao obradovati, spojivši sva svoja umeća i širok, nezamisliv svet brojnih plavih ponoći.
3. Hiromi – Place To Be (Telarc)
Dinamika, energija, neočekivani kontrasti, mnoštvo uticaja i spoj različitih tehnika sviranja klavira. Ovaj album, izbalansiran i doveden do iskričavih bljeskova inventivnosti, rado će odslušati poštovaoci klasike, mejnstrima, i modernog džeza.
2. Dhafer Youssef – Abu Nawas Rhapsody (Jazzland/Universal)
Muzika koja otvara rajska vrata I poseban svet nesvakidašnje zvučne lepote, koja pleni i koja se ne zaobilazi. Receptura po kojoj treba unositi orijentalne elemente u improvizovanu muziku: klasičan džez kao osnovna intenca, kao pribežište i utočište.
1. Charles Lloyd Quartet – Mirror (ECM)
Esencija zvuka i džeza samog. Mirror je poseban Charles Lloyd, ogoljen do srži i ispunjen jedinstvenom i prepoznatljivom poetikom. Bez paralele sa albumima drugih muzičara, čak i sa samim Lloydom, mada je ova muzika morala da prođe dug put i sačeka svoje pravo vreme i način da se obelodani.
Skoro pa savršen izbor, možda bih Yaron Hermana i posebno Fonsecu postavio malo napred a Mehldaua eventualno čak i izostavio iz prvih 10 ali to su uostalom samo sitne razlike
Odličan izbor, samo što je Place To Be izdanje iz 2009.
Japansko izdanje albuma "Place to Be" objavljeno je septembra 2009. godine, a izdanje za ostatak sveta u januaru 2010. godine.
Mi smo se opredelili da ga zvanično sortiramo po svetskom datumu objavljivanja.