Trzy Tony je trio koji se, posle samo godinu dana postojanja, diskografski aktivirao debi izdanjem, i tako zvanično našao u društvu novih sastava koji savremenu poljsku eksperimentalnu scenu čine i dalje vitalnom, uzbudljivom i vrednom istraživanja. Njegovi članovi ipak nisu početnici u svom zanatu, kao što bismo u prvi mah pomislili. Pored bubnjara i perkusioniste Jaceka Buhla, zadnjih godina veoma zaposlenog u raznolikim postavama (The Cyclist, Jachna/Buhl, Glabulator, Spejsu, Alameda 4, Variete, Trytony), Trzy Tony čine i, nama manje poznati, ali u Poljskoj izuzetno aktivni i cenjeni muzičari više klasičarskog usmerenja, koji se ističu i povremenim izletima u oblasti bliske kamernom džezu, improvizaciji i elektroakustici.
Tako je flautista Tomasz Pawlicki godinama aktivan u sastavima Trytony i Ecstasy Project i u različitim multimedijalnim projektima. Mateusz Szwankowski na klarinetu, s većim je uporištem u klasičnoj orkestriranoj muzici. Iako učestvuje u još nekim grupacijama izvan akademskog sistema, njegov najradikalniji iskorak je upravo izražen u sastavu Trzy Tony.
Susret ovih izuzetnih muzičkih individua koje, bez obzira na bekgraund, vezuje poriv ka dubljem zvučnom istraživanju, desio se prošle godine u kultnom klubu Mózg. Zahvaljujući tom susretu i verovatno kasnijim sešnima i studijskim intervencijama, nastao je ovaj album nesvakidašnje mistične atmosfere.
“Rytuały” je tema kojom Trzy Tony započinje „noćno lutanje“ – minimalistička, ravna i preteće tiha, sa tamnim elektronskim slojevima, sporadičnim perkusivnim intervencijama i izrazitom dominacijom procesuiranog klarineta. U sličnom raspoloženju je “Narodziny Srebrnego Światła”, ali sa melodičnijim duvačima i Jacekovim agilnijim korišćenjem perkusija i kolekcije predmeta koji mu takođe služe kao „sredstvo za rad“. Sledi “Rozmowa Człowieka z Nocą” kao najduža numera, sa dovoljno prostora za postepeno razvijanje i smenjivanje mirne i sa dosta detalja, ali na trenutke i uznemirujuće muzike.
U nastavku nas očekuje još „pomerenog“ kamernog zvuka, maštovitih ritmičkih rešenja, kao i neizbežnih klecmer motiva, karakterističnih za poljske muzičare. Gusto utkane, spore i melanholične duvačke linije, čudni treperući zvukovi, odmereni perkusivni ritmovi i duboka pozadinska elektronika koja održava neizvesnost i konstantnu napetost na zavidnom nivou, čine srž “Serenade Gwiezdnego Pierrota” i “Inkarnacje”, kao ličnih favorita na albumu.
“Efekt księżyca” je, i pored nešto vedrijih delova, za koje posebno možemo zahvaliti povremenim življim deonicama flautiste Tomasza Pawlickog, generalno mračan i ne baš pogodan za svaku priliku, ali veoma intrigantan album koji će Trzy Tony sigurno staviti na radar i najprobirljivijih slušalaca otvorenih za različite međužanrovske eksperimente.
Spisak numera: Rytuały, Narodziny Srebrnego Światła, Rozmowa Człowieka z Nocą, Dolina Półksiężyca, Krople Księżycowych Strun, Serenada Gwiezdnego Pierrota, Tańce Magiczne, Inkarnacja.
Muzičari: Tomasz Pawlicki – flauta, elektronika; Mateusz Szwankowski – klarinet, bas klarinet; Jacek Buhl – bubnjevi i perkusije.