Mesto: Dom omladine, Beograd / Datum: 15.11.2009. / Foto: Nikola Marković

Vasil 011 O kvalitetu muzike Vasila Hadžimanova možemo naširoko polemisati, ali malo ko mu može osporiti talenat da svoje delo učini privlačnim i publici koja nije baš previše u džez vodama. Neko će se možda zgroziti otvorenom komercijalizacijom žanra koji bi tobože trebalo da drži do akademske poze i dostojanstva, ali upravo hermetičnost i odsustvo želje da se makar malo porazmisli i o marketingu umeju da odvedu mnoge kreativne sastave daleko od očiju ciljane publike.

Ispred sale na spratu Doma omladine (koja se, prema rečima nadležnih u ovoj instituciji, više ne zove Pogon) bilo je veoma živo, a atmosfera je po mnogo čemu nalikovala na uvertiru rok koncerta. U publici se skupilo mnogo više ležerno-skockane omladine nego osedelih džez fanova, a među muzičarima koji su došli na koncert moglo se videti tvrdo jezgro Darkwood Duba (s kojima od ove godine svira i sam Vasil) i dvojica članova benda Vrooom. Džezera nigde na vidiku. Stolica nije bilo, a koncert je kasnio „rokerskih“ 45 minuta.

Vasil Hadžimanov, po dolasku na binu, poziva na minut ćutanja za preminulog patrijarha Pavla. Nakon toga otvara koncert s nekoliko numera sa sveže objavljenog albuma Života mi, koje se stilski nadovezuju na dosadašnji rad njegovog benda – red mejnstrim fjužna na tragu sedamdesetih i osamdesetih, čašica etno melosa, prijemčivi pop aranžmani. Gostujuća saksofonistkinja Jasna Jovićević od starta pleni šarmatnom pojavom, ali ne dobija previše prostora da se svirački razmahne. Na bini se, već u drugoj pesmi Balkan Tribe, pojavljuje još jedan gost – Mišel Kurina na čembalu, koji unosi živost i dinamiku u nastup benda. Naročito su interesantne deonice u kojima Hadžimanov i Kurina soliraju istovremeno, utrkujući se ko će ko će da ubaci više trilera i skokovitih minijatura. Vasil 013

Posle treće numere Kurina napušta binu (vratiće se na samom kraju koncerta), a u nastavku se smenjuju nove pesme i stari hitovi. Upadljivo je da publika mnogo bolje reaguje na numere u brzom tempu, pa će tako mlaki baladerski pasaži, koje biste lako mogli da zamislite i na nekom albumu Generacije 5, izazvati glasan žagor pre nego visoko podignute upaljače i mobilne telefone. Tek nakon pola sata kreću da se ređaju i malo duža, „džezerskija“ sola, pa tako Jasna Jovićević izaziva frenetične ovacije deonicom kojom priziva asocijacije na Ferusa Mustafova. Nažalost, u nastavku koncerta će se vratiti u drugi plan, gde će se mahom držati prateće role na soprano saksofonu i flauti.

Još jedan od vrhunaca koncerta je bio izvođenje hita Kafanki sa istoimenog albuma. Izlomljeni ritmovi, slepovanje na basu i poletna etno tema bacaju deo publike u nekontrolisani ples, a naročito se ističe razdragani perkusionista Bojan Ivković, koji isporučuje dinamičan sket solo. Na vrhuncu euforije, bend nas je, u megalomanskom zanosu, počastio i pomalo kičastim momentom. Šaljivi uvod numere Speak (and Destroy) s albuma 3, izveden u produženoj verziji, propraćen je dolaskom pred binu žonglera na štulama (?!) koji je odradio višeminutnu tačku s čunjevima.

Vasil 014 Pred kraj koncerta tempo izvedbe počinje pomalo da pada, budući da je Vasil Hadžimanov većinu glavnih aduta ispucao već na sredini koncerta. Čak se i publika pomalo rasula, pa ste u prvim redovima mogli da vidite iskreno euforične fanove benda, a pozadi prilično nezainteresovanu ekipu, koja je s poslednjim taktovima zvaničnog dela koncerta pohitala da uhvati prevoz ne dočekavši bis.

Vasil Hadžimanov Band se predstavio kao skupina veoma profesionalnih i ozbiljnih muzičara koji pokušavaju da se približe što širem auditorijumu. Usled takvih ambicija ponekad će preći granicu dobrog ukusa (slučaj žonglera), ali će možda i pomalo zanemariti soliranja zarad kompaktnosti svirke. Tako smo tek perkusionistu Ivkovića videli u punoj snazi, dok je ostatak benda, pa i sam Hadžimanov, bio relativno rezervisan u svojim partiturama. Odmerenost i kolektivna svirka jesu legitimni koncepti, ali se u malo raspuštenijim sviračkim deonicama videlo da ovaj bend može i mnogo više od onoga što trenutno pruža.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


*

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.