Multimedijalno veče posvećeno Lali Kovačevu i njegovoj muzici pod nazivom „Tribute to Lala”je događaj povodom objavljivanja duplog albuma „Balkanski džez Lale Kovačeva”. Koncert sa video projekcijama biće organizovan u Domu omladine Beograda (sala „Amerikana”), 17. decembra 2013. godine. Serbian Jazz, Bre! će predstaviti izbor kompozicija iz opusa Lale Kovačeva (segment „Balkan jazz”) uz prisustvo muzičara koji su sarađivali sa Lalom Kovačevim. Događaj počinje u 19:30, a cena karte je 100 dinara.
*****
O Lali Kovačevu za knjižicu koja je deo CD-a rekli su:
“Lala Kovacev, najmlađi član Džez orkestra RTB u vreme njihovih najvećih međunarodnih uspeha, ponovo je bio sam sa zvezdom vodiljom koja mu je ukazivala put. Jedne noći krenuo je u Nemačku, da sretne Boru Rokovića i Duška Gojkovića koji su već stekli zavidnu međunarodnu reputaciju. Pod visokom temperaturom stao je da se odmori baš u Štutgartu, gde je čuveni Horst Jankowski priređivao novogodišnji koncert. Iskusni pijanista je umeo da prepozna talenat: sledećeg jutra, Lala je potpisao ugovor koji će ga prošetati Evropom i odvesti u Ameriku i Afriku. Džez elita ga je zavolela, ali njegov osećaj da mora da ide napred ga nije napustio.
Krajem sedamdesetih sa Duškom Gojkovićem je osnovao Trumpets and Rhythm Unit – postavu sastavljenu od džez zvezda iz različitih RTV centara socijalističke Jugoslavije. Umesto na turneji po Evropi koja je već bila ugovorena, obreo se u bolnici u Minhenu, gde je smislio svoje životno delo – Balkan Impressions.
Džez Balkanskih impresija nije tumačio, niti zloupotrebljavao tradiciju, već sa njom bio u neraskidivoj vezi…”
Vojislav Pantić
“Lalina muzika i današnjeg slušaoca ostavlja bez daha. Nije preterano reći da ta muzika predstavlja riznicu zaslepljujućeg sjaja; to jeste – ili bi bar trebalo da bude – azbuka i inspiracija za svakog ko želi da istražuje muzičko nasleđe Balkana i meša tradiciju sa modernijim žanrovima”
Ivan Ivačković
“U naponu snage, Lala Kovačev je prvi naslutio ogromne kreativne mogućnosti koje nosi balkanski folklor. Kao džez muzičar izuzetnog senzibiliteta i visokih estetskih kriterijuma, uz značajnu podršku kontrabasiste Vojina Mališe Draškocija, Kovačev je krenuo u avanturu „organskog” spajanja našeg folklora i džeza mnogo pre nego što je to postao opšti muzički trend.
U godini kada smo obeležili tridesetogodišnjicu od objavljivanja antologijskog albuma „Balkanske impresije” (PGP RTB, 1982), napustio nas je njegov tvorac, bubnjar i aranžer Branislav Lala Kovačev (1939-2012).
Kovačev se povezuje sa začetkom „world music” u Srbiji.
Kao džez muzičar izuzetnog senzibiliteta i visokih estetskih kriterijuma, uz značajnu podršku kontrabasiste Vojina Mališe Draškocija, Kovačev je krenuo u avanturu „organskog” spajanja našeg folklora i džeza mnogo pre nego što je to postao opšti muzički trend”.
Oliver Đorđević
Serbian Jazz, Bre! Project čine: Ivan Grlić (vizuelna umetnost, VJ), Aleksandar Jovanović Šljuka (kompozitor, aranžer, klavir, sintisajzer), Aleksandar Cvetković (bubnjevi), Uroš Šećerov (udaraljke), Marko Fabry (bas gitara), Filip Krumes (violina).
Serbian Jazz, Bre!” je multimedijalni pojekat fotografa Ivana Grlića, koji se bazira na spoju dve umetnosti – muzike i fotografije. Specifičan izraz osmišljen je sa ciljem da se zvukom i slikom oslika stilski raznovrstan trag mnogobrojnih umetnika koji su stvarali u različitim periodima istorijskog razvoja srpskog jazza. Imajući u vidu inspirisanost srpskih jazz stvaralaca tradicionalnim pristupom jazzu, modernijim smernicama u ovom žanru, ali i folklornim muzičkim blagom našeg podneblja, logična je objedinjenost ovih elemenata u muzici sastava „Serbian Jazz, Bre!”, koga čine muzičari (Aleksandar Jovanović Šljuka, kompozitor, aranžer, klavir, sintisajzer, Aleksandar Cvetković, bubnjevi, Uroš Šećerov, udaraljke, Marko Fabry, bas gitara, Filip Krumes, violina), svesne stilskog bogatstva jazz žanra u Srbiji. Tokom godinu dana postojanja, uspeli su da osmisle svojstven pristup interpretaciji originalnih numera. Kombinacija najrazličitijih muzičkih elemenata, uočljiva u kompozicijama koje izvode, začinjena je umerenim eksperimentalnim izrazom. Zvučna prijemčivost ovog sastava posledica je izraza koji je osvežen kreativnim spojem mnogobrojnih uticaja, što ga približava publici, otvorenoj za kreativna istraživanja. Integralan deo performansa čini video rad kojim se autor i inicijator projekta fotograf Ivan Grlić predstavlja u ulozi V J-a.
Iz tog razloga, vizuelni identitet ovog projekta je isto tako važno analitički sagledati da bi se muzički, idejni koncept u potpunosti razumeo. Grlić, u dvojezičnoj monografiji, koju je objavio Službeni glasnik 2012. godine, objedinio je 200 fotografija na kojima je zabeleženo preko 90 jazz stvaralaca. Po rečima Svetolika Jakovljevića, jazz publiciste, „Ivan Grlić je hroničar u vremenu sadašnjem i upravlja objektiv svoje kamere na jazz muzičare koje je sreo ili potražio”.
Više informacija o Serbian Jazz Bre! bendu i projektu: www.sjbproject.com.
Katarina Lazarević napisala je tekst o Serbian Jazz Bre sastavu objavljenom u časopisu Etnoumlje i u programskoj knjižici ovog CD izdanja, koji je autor ovog teksta u odredjenim segmentima citirao.