Leo Smith svakako spada u grupu onih muzičara i kompozitora čija je dugogodišnja karijera obeležena konstantnom potrebom za preispitivanjem granica muzike, inovacijama i eksperimentisanjem. Njegov novi album, Heart’s Reflections, na prvi pogled bi nas mogao uplašiti, jer dupli disk, pa još sa dve dvadesetominutne kompozicije može biti preveliki izazov za slušaoca. Međutim, četrnaestočlana ekipa muzičara okupljena na ovom albumu, ne samo da će vam jako uspešno držati pažnju, već će vam doći da ponovo pritisnete play čim se album završi.
Naime, album je bogat različitim muzičkim uticajima, koji variraju od bluza i fanka do avangardnog i eksperimentalnog zvuka. Upravo konstantno previranje u ovim granicama velikim delom doprinosi dinamičnosti celog albuma, i predstavlja poseban začin i zaštitni znak Wadadinog rada.
Naročito je uočljiv uticaj muzike Milesa Davisa, konkretno njegovog električnog perioda. To ne iznenađuje, jer je Wadada odavno ispirisan njegovim delom, a čak je svojevremeno sa Henryjem Keiserom izdao i tribjut album Yo,Miles! . Međutim, bilo bi pogrešno reći da se radi o podražavanju; tamo gde je ovaj uticaj uočljiv, jasno se vidi da služi samo kao osnov za nadogradnju i proširivanje priče koju je Miles započeo.
U album nas uvodi dvadesetominutna Don Cherry’s Electric Sonic Garden (For Don Cherry), u kojoj će preko fank/džez-rok teme solirati fjužn gitare i klavir predvođeni Wadadom, čineći pesmu višeslojnom i strukturalno bogatom. Upravo taj pristup, da se u osnovi dobrog dela pesama, nalazi tema koja je vrlo prijemčiva, dok sa druge strane imamo ostale muzičare koji se na nju nadovezuju čas je prateći, čas solirajući, pokazao kao pun pogodak. I sve je to vrlo energično i dinamično, a ipak jako skladno i dirigovano, sa prirodnim i nenasilnim prelazima. Impovizacije zvuče toplo, nepretenciozno i organski, iako muzičari sviraju slobodno, tako da muzika ne gubi na intenzitetu.
Kao suprotnost fankadeličnim kompozicijama imamo i par komada s kamernijim instrumentalnim postavkama i spiritualnom atmosferom. Širini zvuka doprinosi i sekcija za laptopovima, koju Wadada koristi koristi kako bi proširio „klasičan“ džez zvuk spajajući ga sa novim formama elektronske muzike i zvukovima poput šuštanja, zujanja ili škripe.
Heart’s Reflections ne predstavlja samo muzičko, već i spiritualno putovanje. Svi zastupljeni elementi čine skladnu muzičku celinu, koja spaja komercijalno sa avangardnim i već utabane staze sa težnjom za novim putevima. Wadada polazi od jednostavnjih muzičkih formi prijemčivih prosečnom konzumentu muzike, a zatim ga sa lakoćom odvodi u kompleksnije vode. To je nešto što se, ne samo danas, već uopšte, retko sreće i ne treba propustiti.
Wadada Leo Smith – truba
Brandon Ross – električna gitara
Michael Gregorz – električna gitara
Josh Gerowitz – električna gitara
Lamar Smith – električna gitara
John Lindberg – bas
Skuli Sverrisson – bas
Pheeroan akLaff – bubnjevi
Angelica Sanchez – klavir, Wurlitzer
Casez Anderson – alt saksofon
Casez Butler – tenor saksofon
Stephanie Smith – violina
Mark Trazle – laptop
Charlie Burgin – laptop
Pola sata jedan isti gitarski rif. Valjda će u drugoj kompoziciji da ga promeni.