Domaći džez muzičari, kada hoće da ih saslušamo, najčešće nam se javljaju sa nekih udaljenih obala, a ono što govore dolazi nam kao reverzibilni zvuk. Poštovanje ovdašnje javnosti su tim putem zadobili velikani naše džez scene poput trubača Mila Pavlovića, pijanista Bore Rokovića ili Larija Vučkovića.
Džezer mlađe generacije Zvonimir Tot nam preko okeana šalje svoju novu muziku, smeštenu na albumu zanimljivog naslova Eloquent Silence. Tot je profesor na Ilinois univerzitetu u Čikagu, kompozitor, aranžer i gitarista. Ovaj svetski putnik je i pre odlaska u Ameriku bio muzički prisutan posvuda po Evropi, stvarajući na taj način ono što čikaška kritika i recezenti nazivaju spajanjem evropske tradicije i džeza u poseban muzički izraz Zvonimira Tota. Stranice domaćih sajtova ne nude puno informacija o ranijem Totovom stvaralaštvu, izuzev najave njegovih gostovanja na džez festivalu u Novom Sadu, domaćem terenu odakle je krenuo put Evrope i sveta.
Na CD-u Eloquent Silence Zvonimir Tot je kompozitor kompletne muzike odsvirane od strane sedmočlane ekipe. Na pojedinačnim numerama, formacijski sastav muzičara se kreće od trija do kvinteta. Osim Tota, na albumu sviraju basista Larry Gray, bubnjar Ernie Adams, trubač Orbert Davis, tenor saksofonista Mark Colby, flautistkinja Julie Koidin i violinista koga bi trebalo da znamo kao nekadašnje čudo od deteta u vodama klasične muzike – Stefan Milenković. Ovako pobrojana ekipa iza sebe ima izuzetne reference. Trubač, kompozitor, aranžer i dirigent Orbert Davis je umetnički direktor Chicago Jazz Philharmonic. Basista Larry Gray je u karijeri najviše sarađivao sa pijanistom Ramseyjem Lewisom, a u prethodne tri godine njegovo ime je na svim projektima Zvonimira Tota. Bubnjar Ernie Adams je svirao i snimao sa imenima poput Arturo Sandovala, Clark Terrija, Ahmad Jamala, kao i sa jednim od najvećih svetskih gitarista Al Di Meolom. Julie Koidin na alt flauti, jedina dama u bendu, prethodnu godinu je obeležila saradnjom sa dvojicom džez gitarista – osim ovog projekta, učestvovala je i na albumu My Very Life brazilskog gitariste Paulinha Garcije. Tot je kao bendlider potpisnik još tri albuma. Na njegovom prethodnom CD-u Unspoken Desire iz 2007. godine, osim autorskih i džez standarda, smeštene su i dve kompozicije Arsena Dedića, i nama dobro znana pesma Darka Kraljića Devojko Mala.
Muzika na Eloquent Silence nije jednosmerna, u nju su utkane različite boje i nijanse. Od uvodne Bruce’s Dilemma kojom vas duvači ubace u vrlo snažnu bujicu, do naslovne numere Eloquent Silence koja najviše oslikava Tota kao vrsnog kompozitora i džez gitaristu; od džez-rok kompozicije Mira’s Do-Re-Mis, do Message Received koja slušaocu na kraju nametne utisak da je kraj njega protutnjao big-bend. Dragulj albuma se, nakon svođenja računa, pronalazi iza kratkog naslova Jurre, najliričnije numere koja ostavlja bez daha, i koja je odsvirana u maniru najsjajnijeg mejnstrima.
Na konceptualnom nivou, naslovi kompozicija jednostavno traže da ih sam autor pojasni, kao i muziku koja stoji iza njih. Zvonimir Tot govori za Jazzin.rs o muzičkoj rečitoj tišini:
“Posle fri-džeza možda više nema mesta za nešto revolucionarno, ali to se ne može smatrati preprekom, i tome ne težim u svojoj muzici. Značajniji su mi zanatski nivo, pošten emotivni sadržaj i muzička distinktnost. Eloquent Silence je omaž nekim dragim ljudima koji su imali uticaje na moje stvaralaštvo. Većina naslova je otud i svojevrsna simbolika koja se nadovezuje na pojedinu muzičku priču. Bruce’s Dilemma je naracija o mom prijatelju, luteranskom svešteniku i džez kontrabasisti, kome su pretpostavljeni u jednom periodu onemogućavali da iskaže podjednako važan deo svoje ličnosti – muziku. U osnovi ove kompozicije je njegova omiljena hrišćanska himna iz jedanaestog veka. Pesmu sam komponovao tako što sam himnu harmonizovao na jedan džez način. Na samom početku ide truba bez tempa, potom u tempu oba duvača sviraju tu istu himnu, da bi preko istih akorada i forme svirali u džez-fank stilu. Dilema je: kraljevstvo božije ili kraljevstvo muzike? Kada se tema ponovo pojavljuje na kraju, džez tema je komponovana tako da kontrapunktski funkcioniše sa himnom i one se na kraju pojavljuju istovremeno, kao razrešenje dileme. Mira’s Do-Re-Mis je ritmizirana osnovna vežba iz solfeđa i spona je sa mojom profesorkom Mirjanom Ivković iz Novog Sada, koja me je naučila svemu bitnom što znam o muzici, i kojoj najviše dugujem što sam muzičar. I neke od preostalih kompozicija su portreti osoba koje volim i poštujem, kao što su mađarski gitarista Gyula Babos, i holandski kompozitor i aranžer Jurre Haanstra.”
Zvonimir Tot – gitara
Larry Gray – bas
Ernie Adams – bubnjevi
Orbert Davis – truba i fligelhorna
Mark Colby – tenor saksofon
Julie Koidin – alt flauta
Stefan Milenković – violina
If you are willing to buy a house, you would have to get the <a href="http://lowest-rate-loans.com">loan</a>. Moreover, my father always takes a short term loan, which seems to be really firm.